Donderdag, 12 maart 2015

12 maart 2015 - Ankara, Turkije

Een dag vol impressies is bijna voorbij. We proberen ze voor jullie op een rijtje te zetten, de foto's laten jullie mee genieten.

- kinderen staan om half 7 op, ontbijten en om 7u begint de school

- leerkrachten hebben meer geluk en mogen een half uur langer slapen, ontbijten en worden door Turkse leerkrachten naar school gebracht

- we worden warm verwelkomd en horen langs alle kanten 'hallo', 'hallo', 'hallo'

- in de openingsceremonie zien we een contente Arno en Mauro, die goed verzorgd worden door Can, hun gastjongen "we mogen zelf niets dragen, ze willen alles voor ons dragen", "we gingen al bowlen", "we aten snoepjes met chocoladesaus", "we slapen op het 12de verdiep", "de oma woont er ook en die geeft ons veel bananen"

- openingsceremonie met toespraken,gezang, traditionele dans en film

- bezoek aan de school voor de leerkrachten, workshops voor de kinderen en meeting voor coördinatoren

- pauze met Turkse arjan en andere specialiteiten

- vervoer met bus naar jongensinternaat waar je bij het onthaal de schoenen uitdoet en  door het gebouw wandelt op je kousen, lunch in de eetzaal

- vervoer naar Beypazari, een uurtje met de bus, een stadje in de heuvels met mooie huisjes, veel restaurants, winkeltjes en een museum

- sightseeing, museumbezoek, shoppen en eten in gezellig restaurant

- bezoek aan een technische school met ontmoeting met burgemeester en pers

- rit terug naar school, waar de gastgezinnen ons opwachten