Op naar Astrid Lindgrens wereld!

29 mei 2015 - Motala, Zweden

Vroeg uit de veren, ontbijten en naar school. Kennismaken met de Mollenaars, die er 36u over deden om in Motala te geraken (vanuit Brussel). En wie zien we daar? Riley! Lovely en Liza, ken je ze nog? Ze zwaait naar jullie (zie foto).
Roosje en Tristen hebben een beetje last van heimwee, ze wisten niet dat ze hun 'thuis' zo hard zouden missen. De gastfamilies zijn ook heel lief voor hen, vinden ze.
Na wat internationaal gevoetbal met Zweedse en Friese kinderen en kinderen uit Mol, Daan, Tristen en Turkse directeurs en Nederlandse leerkracht Stijn, stappen we op de bus naar Vimmerby.
Vandaag zijn we een ganse dag samen. We rijden naar het park van Astrid Lindgren.
Ik laat de kinderen nog even aan het woord.
Roos: Het is hier veel kouder dan in België. We zitten in een leuk gastgezin!
Tristen: De huizen zijn veel kleiner dan in België. De mensen zijn hier heel vriendelijk.
Sarah: Het landschap is hier heel mooi. Er is bijna overal Wi-Fi, zelfs in deze bus.
Daan: Er zijn hier veel bossen en veel water. Als er een deur kapot is in huis, repareren ze die niet.
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Goedele:
    29 mei 2015
    Groetjes van Lisa en Goedele tijdens ons vrije speelkwartiertje. Ook van Suzan en Saskia op de speelplaatsxxxx
  2. Ilse:
    29 mei 2015
    Wi-Fi, ... zeer belangrijk voor Sarah smile-emoticon. Kop op Roos en Tristen. Heimwee hoort er bij. Even aan thuis denken, en weer volop genieten van jullie tijd in Zweden. Lieve groetjes aan iedereen. Ilse
  3. Saskia:
    29 mei 2015
    De kinderen vragen om voor iedereen een cadeautje mee te brengen ;-) Zoals een nieuwe school zoals daar!

Vele groetjes De Badeendjes en enkele Badvissen!
    Zoen voor Jenny van Siebe
    Zoen van Nikka voor Sarah
    Knuffel van Elijah voor Tristen
    En voor Roos,Daan en alle juffen een zoen van mij (Saskia)
    P.S. Kamiel en de andere badeendjes willen graag volgend jaar een nieuw comeniusproject
  4. Roosmarijn:
    29 mei 2015
    heel veel groetjes aan de kou-kleumpjes.
    Maar geen nood, het is hier ook koud hondenweer!
    x Roosmarijn x
  5. Margaux De Paepe:
    29 mei 2015
    Superveel lieve groetjes aan Sarah en dikke merci voor je kaartje!
    Veel plezier....
    Je turnvriendinnetje Margaux
  6. Els:
    30 mei 2015
    Ik denk dat bij Roos de ergste heimwee achter de rug is. Dag 1 een 10tal SMSjes ontvangen, dag 2 nul. Op de foto's lijkt iedereen zich goed te amuseren, houden zo !